‘More than Robots’: Reviewing the Impact of the FIRST® LEGO® League Challenge Robotics Competition on School Students’ STEM Attitudes, Learning, and Twenty‑First Century Skill Development

Michael Grafn, Rachel Shefeld, Rekha Koul, Journal for STEM Education Research (2022) 5:322–343


Streszczenie:
W niniejszym artykule przedstawiono analizę wpływu międzynarodowego konkursu FIRST® LEGO® League (FLL) Challenge na postawy, zainteresowania i motywację uczniów w zakresie STEM. Dowody na długoterminowy, statystycznie istotny wpływ udziału w konkursach robotyki FIRST, w tym FLL, na postawy, naukę i ścieżki edukacji oraz kariery w zakresie STEM są przekonujące, zwłaszcza dla uczennic. Wpływ ten może być kształtowany przez pedagogikę trenerów, wielkość drużyn i konstrukcję konkursu. Chociaż niektóre badania sugerują, że uczniów motywują nienaukowe aspekty FLL Challenge, takie jak Projekt Innowacji i Podstawowe Wartości, badania w tych obszarach były bardzo ograniczone.

CZYTAJ

Więcej wpisów