Czy wiesz, że....

6 klocków

można połączyć na

0

sposobów?

Najnowsze szkolenia:

AI

Podstawy sztucznej inteligencji
w pracy nauczyciela

Jak wykorzystywać modele językowe takie jak ChatGPT, Bard do wspomagania codziennego procesu prowadzenia i przygotowania zajęć?

Jak używać narzędzi do generowania grafik używanych w prezentacjach i innych materiałach dydaktycznych(MJ, firefly, Canva, dall-e, …)?

Fundacja zrealizowała projekt finansowany ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021, w gminie i mieście Nisko. Inicjatywa ta odzwierciedla zobowiązanie Fundacji do wspierania edukacji i rozwoju społeczności lokalnych poprzez innowacyjne rozwiązania.

W Gnieźnie w Stolica eXperymentu Fundacja przeprowadziła warsztaty dla nauczycieli z wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej pracy nauczyciela. Warsztaty zostały zaprojektowane tak, aby w prosty i przystępny sposób wprowadzić w świat AI każdego nauczyciela dowolnego przedmiotu - również tych, bez wiedzy informatycznej.

Za nami dwa dni intensywnych szkoleń dla trenerów i trenerek 21 nowych drużyn FIRST LEGO League, które powstały dzięki wsparciu Rockwell Automation. Podczas szkoleń wszyscy uczestnicy zostali zarażeni ideą oraz misją programu, odkrywając potencjał, jaki niesie za sobą nauka poprzez zabawę i eksplorowanie świata nauki i technologii. Dziękujemy za energię, entuzjazm i gotowość do podjęcia wyzwań.

Akademia Future Minds

Techniki AI w pracy nauczyciela

To wprowadzenie w świat sztucznej inteligencji i jej zastosowań w edukacji. W dobie cyfrowej transformacji, gdzie technologia wkracza do każdej sfery życia, zdolność do skutecznego wykorzystania AI w klasie staje się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością dla nauczycieli pragnących nadążać za najnowszymi trendami edukacyjnymi.

Uczestnicy dowiedzą się, jak sztuczna inteligencja może ułatwić codzienną pracę, personalizować naukę oraz wzbogacać metody nauczania. To nie tylko praktyczna wiedza, ale także inwestycja w przyszłość edukacji, gdzie AI odgrywa coraz większą rolę.

Wymagania wstępne:

Umiejętność posługiwania się podstawowymi rozwiązaniami IT: poczta, Social Media, edycja tekstu (przynajmniej jedno z narzędzi: Word / LibreOffice / gDocs / …)

Umiejętność tworzenia prezentacji (przynajmniej jedno z narzędzi: PowerPoint / LibreOffice / gDocs / Canva / …)

Program szkolenia:

Definicja sztucznej inteligencji oraz jej historyczne podstawy

Zrozumienie kluczowych koncepcji: algorytmy uczenia maszynowego, rodzaje uczenia: nadzorowane, nienadzorowane, ze wzmocnieniem

Przegląd technologii i narzędzi AI: platformy popularne w dziedzinie AI, wstęp do narzędzi dostępnych dla edukatorów

Zastosowania AI w życiu codziennym

Przykłady zastosowań AI w różnych branżach: medycyna, transport, finanse itp.

Potencjalne skutki i wyzwania etyczne związane z AI

Zastosowanie AI w edukacji

Personalizowane nauczanie i asystenci edukacyjni oparte na AI

Możliwości i ograniczenia AI w kontekście nauczania

Omówienie potencjalnych zagrożeń związanych z AI

Omówienie aktualnych trendów i przyszłości AI w kontekście edukacji

Jak nauczyciele mogą kontynuować naukę i rozwój w dziedzinie AI po szkoleniu

Zintegrowanie AI z programem nauczania

Jak włączyć tematykę AI do istniejących programów nauczania

Zasoby i materiały dla nauczycieli do wykorzystania w klasie

Po warsztatach uczestnicy będą potrafili:

Wykorzystywać narzędzia typu modele językowe (ChatGPT, Bard) do wspomagania codziennego procesu prowadzenia i przygotowania zajęć (tworzenie zadań, budowanie testów, przygotowanie poleceń, tłumaczenie trudniejszych zagadnień, projektowanie doświadczeń, planowanie pracy, planowanie samorozwoju, analiza wyników)

Używać narzędzi do generowania grafik używanych w prezentacjach i innych materiałach dydaktycznych(MJ, firefly, Canva, dall-e)

Rozpoznawać, jakie cechy mogą posiadać generowane przez AI teksty, co pomoże w łatwiejszej identyfikacji plagiatów i da możliwość ręcznego poprawienia wyników pracy AI we własnych zadaniach

Wykorzystywać narzędzia AI do wspomagania swojej pracy w czasie zajęć i kontaktów z osobami obcojęzycznymi (rodzice / uczniowie)

Wykorzystywać narzędzia AI we wspomaganiu komunikacji z rodzicami, oraz w pracy z administracją (pisma, wnioski)

Zastosowanie AI w edukacji

Dla kogo: nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych

Czas trwania szkolenia: 6h

Liczba uczestników: max. 12

SPIKE™ Prime i elektronika

Warsztaty dla nauczycieli informatyki, elektroniki, robotyki i techniki, którzy chcą uatrakcyjnić zajęcia poprzez wykorzystanie zestawów robotycznych i klocków LEGO.

Wymagania wstępne:

podstawowa znajomość języka Python

podstawowa znajomość platformy RPi Pico

Program szkolena:

SPIKE Prime jako baza do zajęć z Physical Computing

Wprowadzenie do podstaw elektroniki

Współpraca SPIKE Prime <-> mikrokontroler RPi Pico

Czas trwania szkolenia: 6h

Liczba uczestników: max. 12

Arduino CTC 101

Zajęcia pozwalające na efektywne wykorzystanie pakietu dydaktycznego Arduino CTC 101 w pracy szkolnej. Warsztaty dla nauczycieli informatyki, elektroniki, robotyki i techniki.

Wymagania wstępne:

podstawowa znajomość języka C++

Program szkolena:

Wprowadzenie do mikrokontrolerów

Warsztaty z podstaw elektroniki

Wykorzystanie materiałów Arduino CTC 101 w praktyce

Wskazówki, rozwiązywanie problemów

Czas trwania szkolenia: 6h

Liczba uczestników: max. 12

Programowanie mikrokontrolerów (Arduino UNO)

Warsztaty pozwalające na rozpoczęcie pracy z rozwiązaniami Arduino UNO. Dla początkujących nauczycieli, którzy chcą wykorzystywać mikrokontrolery Arduino w pracy z uczniami.

Wymagania wstępne:

podstawowa znajomość języka C++

Program szkolena:

Wprowadzenie do mikrokontrolerów

Instalacja i konfiguracja środowiska pracy ARDUINO

Warsztaty z podstaw elektroniki – podstawowe elementy i przykładowe zadania do realizacji na zajęciach

Narzędzia wspomagające pracę, projektowanie i symulowanie obwodów

Czas trwania szkolenia: 6h

Liczba uczestników: max. 12

Programowanie mikrokontrolerów (Raspberry Pi Pico)

Warsztaty pozwalające na rozpoczęcie pracy z rozwiązaniami Raspberry Pi Pico. Dla początkujących nauczycieli, którzy chcą wykorzystywać mikrokontrolery RPi Pico w pracy z uczniami.

Wymagania wstępne:

podstawowa znajomość języka Python

Program szkolena:

Wprowadzenie do mikrokontrolerów

Instalacja i konfiguracja środowiska pracy - Thonny

Warsztaty z podstaw elektroniki – podstawowe elementy i przykładowe zadania do realizacji na zajęciach

Czas trwania szkolenia: 6h

Liczba uczestników: max. 12

Wprowadzenie do języka Python dla nauczycieli

Warsztaty pozwalające na zdobycie podstawowych umiejętności związanych z programowaniem w języku Python. Dla nauczycieli informatyki i innych przedmiotów ścisłych.

Program szkolena:

Przygotowanie środowiska pracy

Postawy składni

Zadania programistyczne dla początkujących

Korzystanie z bibliotek

Przykładowe wyzwania do wykorzystania w pracy z uczniami

Czas trwania szkolenia: 6h

Liczba uczestników: max. 12

Edukacja
przedszkolna

Szkolenie z aktywizującej
Metody 6 Klocków

Metoda 6 klocków opiera się na koncepcji wykorzystywania w codziennej praktyce krótkich i przystępnych ćwiczeń, powtarzanych regularnie. Ćwiczenia mają uatrakcyjnić dzieciom proces zdobywania wiedzy oraz rozwijania umiejętności i postaw cennych w ich dalszym, dorosłym życiu.

Ta koncepcja ma na celu zachęcanie i motywowanie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do rozwijania umiejętności i wiedzy niezbędnych do osiągania sukcesów w dalszym życiu.

Przy kształtowaniu młodych umysłów niezmiernie ważne jest wykorzystywanie ćwiczeń i doświadczeń dobranych odpowiednio do etapu rozwoju dzieci. Przyswojenie pojęć i umiejętności wymaga czasu i użycia konkretnych narzędzi. Dzieci muszą mieć możliwość wykorzystania całego ciała do zdobywania informacji i rozbudzania ciekawości i wyobraźni.

Program szkolenia:

Wstęp - o metodzie

Jak przygotować zajęcia z użyciem klocków

Skąd czerpać inspiracje?

Jak rozwijać kompetencje uczniów z użyciem klocków?

Propozycje konkretnych ćwiczeń do wykorzystania na zajęciach

Jakie umiejętności uczniów wspiera metoda 6 klocków?

Kompetencje społeczne

Kompetencje emocjonalne

Mała i duża motoryka

Rozwój mowy i językowy

Umiejętność liczenia

Kreatywność

Czas trwania szkolenia: 2h

Liczba uczestników: max. 12

LEGO® Education dla przedszkoli

To szkolenie pozwoli Ci zrozumieć, jak dzieci uczą się i rozwijają nowe umiejętności poprzez zabawę. Wprowadzisz do swojej klasy przedszkolnej kreatywne zajęcia.

Użycie LEGO Education pomaga na dłużej utrzymać uwagę i zainteresowanie dzieci, czują one potrzebę dzielenia się swoimi pomysłami z innymi. Rozwijają w ten sposób umiejętności komunikacyjne, stają się spontaniczni i zyskują pewność siebie i motywację do dalszego działania.

Możliwości są nieograniczone, dowiesz się jak tworzyć własne scenariusze i otrzymasz mnóstwo gotowych pomysłów na prowadzenie zajęć.

Program szkolenia:

Podstawy metodyki LEGO® Education

Przegląd różnych rozwiązań LEGO® Education dla rozwoju fizycznego oraz kompetencji matematycznych, społecznych, humanistycznych i technicznych przedszkolaków

Metoda „6 klocków”

Prowadzenie pracowni

Tworzenie własnych scenariuszy

Gotowe pomysły na prowadzenie zajęć

Tworzenie własnych scenariuszy

Jakie umiejętności uczniów rozwija LEGO Education?

Kompetencje społeczne

Kompetencje emocjonalne

Mała i duża motoryka

Rozwój mowy i językowy

Umiejętność liczenia

Kreatywność

Czas trwania szkolenia: 6h

Liczba uczestników: max. 12

LEGO® Education DUPLO Emocje

Zestaw LEGO Education DUPLO Emocje stanowi doskonałe narzędzie do pracy z młodszymi uczniami w zakresie rozpoznawania i wyrażania emocji. W trakcie szkolenia nauczyciele poznają metodologie i techniki skutecznego wykorzystania tego zestawu w procesie edukacyjnym. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak wykorzystywać zestaw do prowadzenia angażujących dyskusji na temat uczuć i relacji międzyludzkich. Szkolenie zakończy się praktycznymi ćwiczeniami, podczas których nauczyciele będą mieli okazję stworzyć własne scenariusze zajęć.

Program szkolenia:

Podstawy metodyki LEGO® Education

Przedstawienie zestawu LEGO Education DUPLO Emocje

Gotowe pomysły na prowadzenie zajęć

Tworzenie własnych scenariuszy

Jakie umiejętności uczniów rozwija LEGO Education DUPLO Emocje?

Rozpoznawanie i nazywanie własnych uczuć

Rozumienie i empatia wobec uczuć innych

Kompetencje społeczne

Komunikacja werbalna i niewerbalna

Wyrażanie siebie przez zabawę

Kreatywność

Czas trwania szkolenia: 2h

Liczba uczestników: max. 12

LEGO® Education DUPLO Steam Park

Szkolenie skupia się na wprowadzeniu nauczycieli w świat nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki (STEM/STEAM) za pomocą zestawu Steam Park. Uczestnicy poznają podstawowe pojęcia z zakresu mechaniki i inżynierii, które można przekazać dzieciom poprzez zabawę. Nauczyciele dowiedzą się, jak skutecznie integrować kreatywność z nauką, korzystając z klocków do tworzenia interaktywnych modeli. Szkolenie obejmuje również praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem zestawu.

Program szkolenia:

Podstawy metodyki LEGO® Education

Przedstawienie zestawu LEGO Education DUPLO Steam Park

Gotowe pomysły na prowadzenie zajęć

Tworzenie własnych scenariuszy

Jakie umiejętności uczniów rozwija LEGO Education DUPLO Steam Park?

Zrozumienie podstawowych koncepcji z zakresu mechaniki i inżynierii

Rozwój kreatywności i wyobraźni

Rozwiązywanie problemów przez eksperymentowanie

Współpraca

Czas trwania szkolenia: 2h

Liczba uczestników: max. 12

LEGO® Education DUPLO Opowieści

Szkolenie koncentruje się na rozwijaniu umiejętności opowiadania historii i komunikacji językowej u dzieci za pomocą zestawu LEGO Education DUPLO Opowieści. Uczestnicy szkolenia zostaną wyposażeni w narzędzia i strategie, które pozwolą dzieciom wyrażać siebie, opowiadać historie i rozwijać umiejętności językowe. Podczas szkolenia nauczyciele będą mieli okazję praktycznie korzystać z zestawu, tworząc własne scenariusze lekcyjne.

Program szkolenia:

Podstawy metodyki LEGO® Education

Przedstawienie zestawu LEGO Education DUPLO Opowieści

Gotowe pomysły na prowadzenie zajęć

Tworzenie własnych scenariuszy

Jakie umiejętności uczniów rozwija LEGO Education DUPLO Opowieści?

Kompetencje językowe i słownictwo

Kreatywność i wyobraźnia

Rozwój społeczno emocjonalny

Odgrywanie ról

Czas trwania szkolenia: 2h

Liczba uczestników: max. 12

Edukacja
wczesnoszkolna

Szkolenie z aktywizującej
Metody 6 Klocków

Metoda 6 klocków opiera się na koncepcji wykorzystywania w codziennej praktyce krótkich i przystępnych ćwiczeń, powtarzanych regularnie. Ćwiczenia mają uatrakcyjnić dzieciom proces zdobywania wiedzy oraz rozwijania umiejętności i postaw cennych w ich dalszym, dorosłym życiu.

Ta koncepcja ma na celu zachęcanie i motywowanie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do rozwijania umiejętności i wiedzy niezbędnych do osiągania sukcesów w dalszym życiu.

Przy kształtowaniu młodych umysłów niezmiernie ważne jest wykorzystywanie ćwiczeń i doświadczeń dobranych odpowiednio do etapu rozwoju dzieci. Przyswojenie pojęć i umiejętności wymaga czasu i użycia konkretnych narzędzi. Dzieci muszą mieć możliwość wykorzystania całego ciała do zdobywania informacji i rozbudzania ciekawości i wyobraźni.

Program szkolenia:

Wstęp - o metodzie

Jak przygotować zajęcia z użyciem klocków

Skąd czerpać inspiracje?

Jak rozwijać kompetencje uczniów z użyciem klocków?

Propozycje konkretnych ćwiczeń do wykorzystania na zajęciach

Jakie umiejętności uczniów wspiera metoda 6 klocków?

Kompetencje społeczne

Kompetencje emocjonalne

Mała i duża motoryka

Rozwój mowy i językowy

Umiejętność liczenia

Kreatywność

Czas trwania szkolenia: 2h

Liczba uczestników: max. 12

LEGO® Education SPIKE™ Essential

Zestaw LEGO® Education SPIKE™ Essential zachęca uczniów klas 1–3 szkół podstawowych do nauki przedmiotów STEAM. Pozwala ćwiczyć umiejętność rozwiązywania problemów podczas zabawy, rozwija wytrwałość i samodzielne myślenie.

Przygotowane scenariusze zajęć pozwalają na szerokie wykorzystanie rozwiązania SPIKE Essential, od łatwych projektów do nieograniczonych możliwości kreatywnego projektowania.

Program szkolenia:

Wprowadzenie w koncepcje edukacyjne LEGO® Education

Co to jest SPIKE Essential i jak działa

Zarządzanie pracownią

Planowanie lekcji

Dużo warsztatowej pracy z zestawami

Gotowe scenariusze zajęć

Jakie umiejętności uczniów rozwija SPIKE Essential?

Myślenie komputacyjne

Programowanie

Rozwiązywanie problemów

Praca zespołowa

Kompetencje społeczne

Mała i duża motoryka

Kreatywność

Czas trwania szkolenia: 4h

Liczba uczestników: max. 12

Czas trwania szkolenia online: 2x2h

Cena szkolenia online dla 1 uczestnika:

LEGO® Education BricQ Motion Essential

Zachęć uczniów do poznawania zasad fizyki w akcji. BricQ Motion zaprasza do eksperymentowania z siłami, ruchem i mechaniką.

Dzieci w klasach 1-3 mają możliwość współtworzenia projektów rozwijających wiedzę o świecie, sprawności manualne i intelektualne. W nauczaniu zintegrowanym wiedza ta łączy się bezpośrednio z matematyką (mierzenie odległości, ważenie obiektów), mikromotoryką dłoni potrzebną przy pisaniu, edukacją przyrodniczą i umiejętnością pracy w grupie.

Nauka przedmiotów STEAM jest prostsza, kiedy można poznane zasady zastosować w praktyce. Projekty prowadzone w grupach pozwalają analizować i prezentować własne rozwiązania problemów omawianych podczas lekcji.

Program szkolenia:

Wprowadzenie w koncepcje edukacyjne LEGO® Education

Przedstawienie zestawu BricQ Motion Essential

Korelacja z podstawą programową

Zarządzanie pracownią

Planowanie lekcji

Dużo warsztatowej pracy z zestawami

Gotowe scenariusze zajęć

Jakie umiejętności uczniów rozwija BricQ Motion Essential?

Myślenie komputacyjne

Rozumienie podstawowych koncepcji fizycznych

Rozwiązywanie problemów

Myślenie badawcze

Kompetencje społeczne

Mała i duża motoryka

Kreatywność

Czas trwania szkolenia: 4h

Liczba uczestników: max. 12

LEGO® Education WeDo 2.0 – szkolenie podstawowe

Jak przygotować uczniów do błyskawicznie zmieniającego się cyfrowego świata? Zobacz, jak nauczyć podstaw programowania, przy okazji realizując tematy przyrodnicze i techniczne.

Podczas warsztatu zobaczysz przykładową lekcję dla edukacji wczesnoszkolnej, zbudujesz i zaprogramujesz robota z klocków, dowiesz się również o założeniach metody pracy projektowej, będącej fundamentem wykorzystania tych zestawów.

Program szkolenia:

Wprowadzenie w koncepcje edukacyjne LEGO® Education

Co to jest WeDo 2.0 i jak działa

Korelacja z podstawą programową

Zarządzanie pracownią

Planowanie lekcji

Dużo warsztatowej pracy z zestawami

Gotowe scenariusze zajęć

Jakie umiejętności uczniów rozwija WeDo 2.0?

Myślenie komputacyjne

Wiedza techniczna

Rozwiązywanie problemów

Praca projektowa

Kompetencje społeczne

Mała i duża motoryka

Kreatywność

Czas trwania szkolenia: 4h

Liczba uczestników: max. 12

LEGO® Education WeDo 2.0 – szkolenie rozszerzające

Jeśli pracowałeś już z LEGO Education WeDo 2.0 - czas wejść na wyższy poziom!

Podczas tego szkolenia zagłębisz się w oprogramowanie LEGO WeDo 2.0 i poznasz jego zaawansowane funkcje. Dowiesz się, jak przekuć najczęstsze błędy popełniane przez Twoich uczniów w szansę - uczenie się przez usuwanie błędów. Będziesz tworzyć własne scenariusze i konstrukcje.

Program szkolenia:

Rozszerzone funkcje WeDo 2.0

Korelacja z podstawą programową

Tworzenie własnych scenariuszy i konstrukcji

Planowanie lekcji

Dużo warsztatowej pracy z zestawami

Gotowe scenariusze zajęć

Jakie umiejętności uczniów rozwija WeDo 2.0?

Myślenie komputacyjne

Wiedza techniczna

Rozwiązywanie problemów

Praca projektowa

Kompetencje społeczne

Mała i duża motoryka

Kreatywność

Czas trwania szkolenia: 4h

Liczba uczestników: max. 12

Edukacja
w klasach 4-8

LEGO® Education SPIKE™ Prime - szkolenie podstawowe

Łącząc kolorowe elementy konstrukcyjne LEGO, łatwy w obsłudze sprzęt i intuicyjny język kodowania „przeciągnij i upuść” oparty na Scratch, SPIKE Prime nieustannie angażuje uczniów poprzez zabawę w uczenie się.

Pomaga w rozwoju myślenia krytycznego i w nauce umiejętności rozwiązywania złożonych problemów. Przygotowane scenariusze zajęć pozwalają na szerokie wykorzystanie rozwiązania SPIKE Prime, od łatwych projektów do nieograniczonych możliwości kreatywnego projektowania.

Program szkolenia:

Wprowadzenie w koncepcje edukacyjne LEGO® Education

Co to jest SPIKE Prime i jak działa

Podstawy programowania

Zarządzanie pracownią

Planowanie lekcji

Dużo warsztatowej pracy z zestawami

Gotowe scenariusze zajęć

Jakie umiejętności uczniów rozwija SPIKE Prime?

Myślenie krytyczne

Wiedza techniczna

Programowanie

Rozwiązywanie problemów

Praca projektowa i inżynierska

Kompetencje społeczne

Analiza i ocena danych

Kreatywność

Zaawansowane myślenie komputacyjne

Czas trwania szkolenia: 6h

Liczba uczestników: max. 12

Czas trwania szkolenia online: 2x3h

Cena szkolenia online dla 1 osoby:

LEGO® Education SPIKE™ Prime i informatyka

Podczas tego szkolenia zagłębisz się w oprogramowanie SPIKE Prime i poznasz jego zaawansowane funkcje, które wykorzystasz na lekcjach informatyki.

Sprawisz, że Twoje lekcje będą dla uczniów niezapomnianym przeżyciem i zainteresujesz ich nowoczesnymi technologiami na całe życie. Pomożesz uczniom zdobywać kompetencje przyszłości, niezbędne w obecnym cyfrowym świecie i w przyszłości.

Program szkolenia:

Wprowadzenie w koncepcje edukacyjne LEGO® Education

Co to jest SPIKE Prime i jak działa

Podstawy programowania

Zarządzanie pracownią

Planowanie lekcji

Dużo warsztatowej pracy z zestawami

Treści dopasowane do prowadzenia zajęć z informatyki

Jakie umiejętności uczniów rozwija SPIKE Prime?

Myślenie krytyczne

Wiedza techniczna

Programowanie

Rozwiązywanie problemów

Praca projektowa i inżynierska

Kompetencje społeczne

Mała i duża motoryka

Kreatywność

Zaawansowane myślenie komputacyjne

Czas trwania szkolenia: 6h

Liczba uczestników: max. 12

LEGO® Education SPIKE™ Prime i konkursy

Weź udział w tym szkoleniu, jeśli przygotowujesz lub chcesz przygotować swoich uczniów do konkursów robotycznych, takich jak FIRST LEGO League.

Umiejętności, które zdobędziesz podczas szkolenia możesz przekazywać uczniom zarówno na lekcjach w szkole jak i w ramach zajęć pozalekcyjnych. Poznasz tajniki i triki pracy projektowej i inżynierskiej, które zbliżą Was do zwycięstwa w konkursach.

Program szkolenia:

Wprowadzenie w koncepcje edukacyjne LEGO® Education

Co to jest SPIKE Prime i FIRST® LEGO® League Challenge

Budowanie robota i programowanie

Przygotowanie do misji

Planowanie lekcji

Dużo warsztatowej pracy z zestawami

Jakie umiejętności uczniów rozwija SPIKE Prime i udział w konkursach robotycznych?

Myślenie krytyczne

Wiedza techniczna

Programowanie

Rozwiązywanie problemów

Praca zespołowa

Praca projektowa i inżynierska

Kompetencje społeczne

Mała i duża motoryka

Kreatywność

Pewność siebie

Czas trwania szkolenia: 6h

Liczba uczestników: max. 12

LEGO® Education BricQ Motion Prime

Zachęć uczniów do poznawania zasad fizyki w akcji. BricQ Motion zaprasza do eksperymentowania z siłami, ruchem i mechaniką.

Uczniowie w klasach 4-8 mają możliwość nauki przed doświadczanie praw fizyki, o których uczą się na lekcjach teoretycznych. Zestaw dla starszych klas może być wykorzystany do eksperymentów, obliczeń i wyciągania własnych wniosków.

Nauka przedmiotów STEAM jest prostsza, kiedy można poznane zasady zastosować w praktyce. Projekty prowadzone w grupach pozwalają analizować i prezentować własne rozwiązania problemów omawianych podczas lekcji.

Program szkolenia:

Wprowadzenie w koncepcje edukacyjne LEGO® Education

Przedstawienie zestawu BricQ Motion Prime

Korelacja z podstawą programową

Planowanie lekcji

Dużo warsztatowej pracy z zestawami

Jakie umiejętności uczniów rozwija BricQ Motion Prime?

Myślenie krytyczne

Zrozumienie fizyki ruchu

Rozwiązywanie problemów

Projektowanie eksperymentów

Kompetencje społeczne

Mała i duża motoryka

Kreatywność

Zastosowanie wiedzy teoretycznej w praktyce

Czas trwania szkolenia: 4h

Liczba uczestników: max. 12