Marsh, J., Murris, K., Ng’ambi, D., Parry, R., Scott, F., Thomsen, B.S., Bishop, J., Bannister, C., Dixon, K., Giorza, T., Peers, J., Titus, S., Da Silva, H., Doyle, G., Driscoll, A., Hall, L., Hetherington, A., Krönke, M., Margary, T., Morris, A., Nutbrown, B., Rashid, S., Santos, J., Scholey, E., Souza, L., and Woodgate, A, (2020) Children, Technology and Play. Billund, Denmark: The LEGO Foundation.
Streszczenie:
W artykule przedstawiono korzyści płynące z zabawy dzieci z technologiami cyfrowymi i ich wpływ na wiedzę, kreatywność oraz umiejętności dzieci. Nowe, przekonywujące dowody, zebrane w Wielkiej Brytanii i RPA, wskazują, że korzyści z gry z użyciem technologii cyfrowych zależą od środowiska uczenia się dziecka, zarówno w domu, jak i poza nim. Dostęp dzieci do technologii jest bardzo zróżnicowany, a niektóre urządzenia, aplikacje i gry są bardziej korzystne dla rozwoju dzieci niż inne. Kluczową rolę odgrywają dorośli, którzy wspierają dzieci w zabawie z technologiami cyfrowymi i angażują się w nią. Jednak niektórzy rodzice nadal mają negatywne podejście do zabawy dzieci z użyciem technologii cyfrowej, obawiając się nadmiernego czasu spędzanego przez dzieci przed ekranem oraz kwestii prywatności i odpowiedniości treści.